Jeden telefonát může znamenat ztrátu životních úspor. Podvodníci volají lidem a přesvědčují je, že jsou pracovníky České národní banky (ČNB), kteří jim pomohou zabezpečit účet. O „pravosti“ své identity je ujistí třeba tím, že vědí o jejich posledním výběru z bankomatu, mnohdy svou budoucí oběť oslovují jménem a vědí o ní konkrétní informace. Důvod telefonátu vysvětlí tím, že se na účtu klienta děje podezřelá aktivita a nechtěnému převodu peněz mohou zabránit. Jakmile podvodník člověka přesvědčí, začne ho okrádat.

Zbývá vám ještě 80 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se