Diváci internetové televize od operátora O2 nepřijdou o stanice televizní skupiny Prima – společnosti se po několikaměsíčním vyjednávání dohodly na zachování programů Primy v nabídce operátora. Telekomunikační podnik O2, vlastněný skupinou PPF, to oznámil v tiskové zprávě. U ostatních operátorů si Prima vymohla zákaz přeskakování reklam, O2 tento požadavek odmítala. O tom, jak tato záležitost dopadne, budou firmy dál jednat.   

Prima přitom na začátku února pohrozila, že pokud O2 na zákaz přetáčení reklamy nepřistoupí, tak už od března své kanály stáhne ze služby O2 TV. Za tu si přitom platí téměř 600 tisíc diváků.

„Naším cílem vždy byli a budou spokojení diváci. Proto jsme rádi, že se nám podařilo domluvit na nových podmínkách spolupráce se společností O2 Czech Republic. Diváci tak mohou v O2 TV nadále sledovat oblíbené pořady skupiny Prima – nejen v živém vysílání, ale také zpětně ze záznamu,“ řekl komerční ředitel Primy Vladimír Pořízek. 

Podobně jako ostatní poskytovatelé internetové televize i operátor O2 bude muset vymyslet, jak zajistit sledování reklam při zpětném zhlédnutí. „V následujících měsících nás čeká nelehký úkol – do 1. června budeme připravovat nové, skutečně funkční řešení sledování reklamních bloků v rámci zpětného zhlédnutí,“ uvedl komerční ředitel O2 Richard Siebenstich. 

Prima původně zákaz přeskakování reklamy naplánovala na začátek března. V tomto týdnu ale termín posunula na zmíněný začátek června. Operátorům chtěla dát víc času na přípravu. Televizní skupina následně zmínila několik variant, jak prakticky mohou operátoři přetáčení reklam znemožnit. 

Reklamní blok bude možné přetočit alespoň před polovinou jeho stopáže. Například osmiminutový blok půjde ukončit po třech minutách. Druhou možností je, že do záznamu vysílání budou vloženy nové online spoty, které přehrávání několikrát přeruší. Třetí varianta počítá s tím, že diváci budou muset zhlédnout celou inzertní sekvenci. 

Operátoři si také mohou koupit od Primy právo na zachování přeskakování reklam. Mediální podnik ale neuvedl, kolik si za to bude účtovat. 

Zákaz přetáčení reklam při zpětném sledování se Prima snaží prosadit už od minulého roku. Svůj krok opakovaně vysvětlovala tím, že kvůli tomu přichází o příjmy z inzerce. Televizní signál po internetu přijímá zhruba 22 procent diváků, ukázalo to poslední měření agentury Nielsen Admosphere pro Asociaci televizních organizací.