Reklamní přestřelka dvou českých online supermarketů o to, kdo má výhodnější ceny, už sice není vidět na billboardech, přesto bude zřejmě pokračovat u soudu. Obchodní řetězec Tesco se ve své jarní kampani snažil přes srovnávací nákup ukázat, že je oproti konkurenčnímu Rohlíku levnější o stovky korun.
Zástupci Rohlíku takové porovnání kritizovali s tím, že porušuje pravidla povolené srovnávací reklamy a srovnává „hrušky s jablky“ – míchá běžné ceny s akcemi a srovnává produkty různé kvality. U soudu proto podali na kampaň „Nenechte se opít (rohlíkem)...“ návrh na vydání předběžného opatření. Ten stáhli poté, co srovnávací reklamy Teska skončily.
„Kampaň Teska skončila po krátké době a pro vydání předběžného opatření tak již nebyly právní důvody. V právních krocích proti kampani ale pokračujeme, domníváme se, že v tomhle případě byl zákon opravdu porušen, a doufáme, že nám příslušné instituce dají za pravdu,“ říká mluvčí Rohlíku Lutfia Volfová.
Obrat skupiny Rohlik vyrostl o 53 procent. Letos se rozroste do dalších tří zemí
Ředitel komunikace společnosti Tesco Jiří Netík pro HN prohlásil, že kampaň proběhla dle plánu v celé své délce. „K dnešnímu dni podle našich informací všechny podněty k soudu, které Rohlík v souvislosti s kampaní podal, sám stáhl zpět a my neevidujeme žádné soudní rozhodnutí v náš neprospěch,“ podotkl Netík.
Souboj o to, kdo je levnější, vypukl poté, co Rohlík vyhlásil, že není dražší než kamenné supermarkety. V předchozích vyjádřeních zástupci Teska upozorňovali na to, že položky pro srovnávací nákupy nebyly vybrány tendenčně, a trvali na transparentnosti své kampaně. Nákupní košík firma sestavila podle seznamu 37 základních potravin, u nichž Český statistický úřad sleduje cenovou hladinu. V květnovém srovnání ovšem šlo jen o 34 produktů, neboť tři nebyly v danou chvíli dostupné.
Vedení Rohlíku naopak zdůrazňuje, že dle nich kampaň porušovala pravidla a byla klamavá – například tím, že produkty Tesco dávalo do akce těsně před tím, než srovnání provádělo.
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist