Vizovická likérka Rudolf Jelínek ročně naplní přibližně šest milionů láhví, od miniaturek až po třílitrové. Jediným výrobcem jejich ikonických láhví připomínajících budík jsou úsobrnské Sklárny Moravia. Podnik na severu Jihomoravského kraje však začátkem září odstavil jednu ze dvou pecí, omezil produkci a nedokáže odhadnout, zda krizi ustojí. Výrobce ovocných destilátů tak i pro své budíky hledá dodavatele jinde.

„Sklárny Moravia jsme považovali za strategického partnera, v současnosti se na ně ale už nemůžeme spolehnout. Kromě toho nám přestala dávat smysl i cena. Půllitrové láhve, které potřebujeme nejvíc, se z deseti korun vyšplhaly i na 40,“ sdělil obchodně marketingový ředitel likérky Miroslav Motyčka. Dodal, že nového dodavatele hledají nejprve v Česku. Pokud neuspějí, dívají se v nejbližších zemích, jako je Polsko nebo Německo.

Zbývá vám ještě 80 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se

Chcete vědět, co se děje v české a světové ekonomice? Co si o aktuálních trendech myslí lidé z byznysu, majitelé firem a jejich šéfové? Každý týden v pátek vám naši top autoři přinášejí výběr toho nejlepšího a pohled z byznysové strany. Odebírejte Byznys newsletter.