Lidé v zahraničí vnímají Česko jako „něco mezi Německem a Ukrajinou“. Tvrdí to šéf strojírenské skupiny Wikov Industry Martin Wichterle, podle kterého naší zemi chybí jasná značka, kterou by se navenek prezentovala. „Jsme úspěšná země, stačí nám to pojmenovat,“ uvedl Wichterle na úterní konferenci Česko jako brand. Na úvod veletrhu Designblok ji uspořádala Asociace českého průmyslového designu (AČPD), které Wichterle předsedá, ve spolupráci s Hospodářskými novinami a iniciativou Druhá ekonomická transformace. 

„Dokážeme vyrobit nebo vymyslet téměř cokoliv, ale potřebujeme se naučit to lépe prodat,“ prohlásil Wichterle. Ten po vytvoření jednotné české značky volal již v minulosti spolu s 31 dalšími byznysmeny v rámci zmiňované iniciativy Druhá ekonomická transformace. „Potřebujeme Česko jako brand, protože na tom vyděláme všichni, to je naše volání vůči státu,“ uvedl.

Zbývá vám ještě 80 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se