Snímky muže zapojujícího solární panely nebo dívky procházející se mezi větrnými elektrárnami. Evropská komise spustila novou kampaň „You are EU“, tedy „Ty jsi EU“. Jde o celoevropský projekt, který má obyvatele unie nadchnout pro obnovitelné zdroje, jež produkují čistou energii vyrobenou přímo v Evropě. „Ruská invaze na Ukrajinu také ukázala, že naše demokracie, naše hospodářství a naše energetická nezávislost jsou úzce propojeny,“ píše se na oficiálním webu kampaně. Podle některých odborníků ale není zrovna dobře provedená.

„Není úplně vhodné směšovat budování evropské identity a energetickou politiku,“ domnívá se vedoucí katedry marketingové komunikace a public relations Univerzity Karlovy Denisa Hejlová. Kampaň je podle ní svým stylem hodně přesvědčovací – a tlačí na pilu. „Používá silná slova a její styl nemusí lidem, kteří jsou například z posttotalitních zemí, vůbec sedět,“ domnívá se expertka na marketing.

Zbývá vám ještě 80 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se