Sektor finančních služeb se dramaticky mění. Tradiční hráči čelí ambicím inovativních nováčků, ale jmenovatel jejich případné rivality nebo kooperace je stejný. Klíč k úspěchu představuje efektivní využívání moderních informačních technologií. Neexistuje oblast, do které by nepronikly.

Klienti je začínají jednoznačně upřednostňovat jako klíčového prostředníka v komunikaci s finančními institucemi. Masová adopce moderních informačních a komunikačních technologií se ve finančním odvětví stala standardem. Jak se odlišit?

Umělá inteligence ve službách finančních institucí začíná měnit pravidla hry. Představuje technologii, která nabízí potenciál zjevné konkurenční výhody.

Příklad ze zahraničí? Ve francouzské bance Crédit Mutuel asistuje platforma Watson 20 tisícům klientských poradců na 5 tisících pobočkách jako virtuální poradce. Své znalostní know-how načerpala z konverzací čtyř virtuálních asistentů a z pokročilých analýz e-mailů. Rychlost nalézání odpovědí pro více než 200 bankovních produktů a služeb zvýšil Watson o 60 procent. Pomáhá také vyřešit nebo nasměrovat polovinu z 350 tisíc e-mailů, které každý den poradenští pracovníci obdrží.

A nejnověji umělá inteligence pomáhá i v jedné z největších tuzemských bank. „IBM Watson technologie umělé inteligence s funkcemi přirozeného jazyka a podporou češtiny zajišťuje zákazníkům Komerční banky ten nejlepší zážitek z interakce. Během několika měsíců byl náš společný tým schopen implementovat a úspěšně spustit virtuální asistentku Ruby,“ říká Ondřej Králík, manažer oddělení bankovních služeb IBM Česká republika.

Jak pomáhá platforma IBM Watson v české Komerční bance? Odpověď možná poskytne virtuální asistent Ruby osobně!

Hlavní témata:

  • Technologická proměna finančního sektoru.
  • Nasazení umělé inteligence.
  • Perspektivy kvantových výpočtů.

Mluvčí:

  • George Briford, Research Director for IDC Financial Insights
  • Alexander Semerenko, Product Owner konverzační platformy, Komerční banka
  • Martin Švík, technologický ředitel IBM pro region střední a východní Evropy
  • Ondřej Králík, manažer pro banky z konzultační divize společnosti IBM Česká republika