Blíží se doba, kdy stovky velkých českých firem začnou povinně zveřejňovat informace o své udržitelnosti, společenské odpovědnosti a dopadech svého podnikání na životní prostředí. Takzvané ESG (Environmental, Social and Governance) se bude týkat i velkých obchodních řetězců. Některých už od roků 2024 a 2025. Podle společnosti Impact Metrics, zabývající se udržitelností firem, většina obchodních řetězců takové údaje zatím nesdílí. Nejčastěji se odvolávají na to, že jde o citlivé informace.

Zveřejňování údajů o odpovědném podnikání, tedy nefinanční reportování, přitom přináší firmám řadu výhod, což už řada z nich pochopila. Po firmách jej požadují banky a investoři, jinak jim své peníze nepůjčí nebo nedají. Firmy si také kvalitně vypracovanými a dobře vyznívajícími reporty zvyšují svou konkurenceschopnost. Informace z nich mohou uplatnit rovněž v marketingu a blýsknout se s nimi u veřejnosti. Ta si přitom může být jistější, že se nejedná jen o klamání, tedy greenwashing, protože reporty se opírají o tvrdá data.

Zbývá vám ještě 80 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se

Chcete vědět, co se děje v české a světové ekonomice? Co si o aktuálních trendech myslí lidé z byznysu, majitelé firem a jejich šéfové? Každý týden v pátek vám naši top autoři přinášejí výběr toho nejlepšího a pohled z byznysové strany. Odebírejte Byznys newsletter.