Podnikatel Daniel Křetínský chce vstoupit do francouzské mediální společnosti Brut, která se zaměřuje na publikování krátkých videí určených hlavně pro mladé. O firmu ale mají zájem i další investoři, napsal francouzský deník Le Figaro. Podle jeho informací Křetínský před pár dny oslovil šéfy podniku Brut Renauda Le Van Kima a Guillauma Lacroixe s tím, že by ve společnosti rád získal podíl.

Křetínský už spolu s dalším miliardářem Patrikem Tkáčem ve Francii skrze firmu Czech Media Invest (CMI) vlastní několik médií, včetně tamní verze největšího módního časopisu Elle nebo společensko-politického týdeníku Marianne. Drží také podíl v holdingu Le Nouveau Monde, který je jedním z akcionářů skupiny Le Monde.

Na zprávu francouzského deníku upozornil server Seznam Zprávy. Brut i CMI informaci o zájmu českého finančníka odmítly komentovat. Francouzský deník ale cituje člověka obeznámeného s jednáním, podle něhož by Křetínský chtěl ve firmě Brut koupit nadpoloviční podíl, což ale pro její manažery není na pořadu dne. Jednání ale zřejmě budou pokračovat, protože Brut zvažuje, že by firmě CMI prodal menšinový podíl.

O Brut, který zaměstnává asi 350 lidí, se vedle CMI zajímá také skupina CMA-CGM francouzsko-libanonského podnikatele Rodolpha Saadého. Ta ale usiluje pouze o menší podíl.

Křetínský se v minulosti neúspěšně ucházel také o převzetí francouzské televize M6. Podle deníku Le Figaro má nyní zájem také o skupinu Editis, dceřinou společnost Vivendi.

Křetínský v CMI v současnosti drží prostřednictvím svých firem 50 procent a Tkáč 40 procent společnosti. Zbylých deset procent ovládá podnikatel Roman Korbačka.

Chcete vědět, co se děje v české a světové ekonomice? Co si o aktuálních trendech myslí lidé z byznysu, majitelé firem a jejich šéfové? Každý týden v pátek vám naši top autoři přinášejí výběr toho nejlepšího a pohled z byznysové strany. Odebírejte Byznys newsletter.