Novým prozatímním výkonným ředitelem americké společnosti Groupon se stal Dušan Šenkypl. Do pozice CEO ho jmenovalo představenstvo firmy. Šenkyplovou rolí bude aktivně řídit transformaci Grouponu a dohlížet na každodenní chod společnosti.

„Je to výzva, která rozhodně nebude jednoduchá,“ řekl Šenkypl HN. „Každopádně tam skládáme super tým, na české poměry bych řekl hvězdný, a s takovými lidmi je radost pracovat.“

Ve vedení Grouponu již působí řada Čechů, což je důsledek investiční ofenzivy skupiny Pale Fire Capital. Za ní stojí trojice Jan Barta, David Holý a právě Šenkypl. Se strategií celkové proměny firmy Šenkyplovi pomáhá Marie Havlíčková, bývalá ředitelka Slevomatu, a jako prozatímní technický ředitel v Grouponu působí Vojtěch Ryšánek, který stál u poslední proměny Aukra.

Jelikož se v Grouponu organizuje práce na dálku podle hesla „remote-first“, i Šenkypl bude společnost, která má centrálu v Chicagu, řídit z Prahy. „Pevně věřím, že s těmi správnými lidmi v naší misi zvyšovat hodnotu Grouponu pro akcionáře uspějeme,“ řekl Šenkypl, jenž nadále zůstává v představenstvu Grouponu. Tam byli spolu s Janem Bartou jmenováni v červnu, respektive listopadu loňského roku, kdy se Pale Fire Capital stal největším akcionářem společnosti Groupon s aktuálním podílem ve výši 22 procent.

Groupon, matka všech slevových portálů, zažívá špatné časy. Naposledy ohlášené výsledky za čtvrtý kvartál roku 2022 byly velkým zklamáním: 19 milionů aktivních zákazníků, 148 milionů dolarů v tržbách a 281 milionů dolarů na účtech.

Groupon plánuje dál snižovat náklady s cílem ušetřit do konce roku 2023 přibližně 250 milionů dolarů. A v dalším období v podobném tempu pokračovat. Zároveň se nové vedení pokusí obnovit růst společnosti a dostat ukazatel zisku EBITDA do černých čísel. K tomu má pomoci proměna po vzoru českého Slevomatu.

„Už několikrát se mi povedlo z ničeho vybudovat firmu s miliony uživatelů a skvělými byznysovými výsledky. Úspěch našich předchozích projektů byl postavený na superefektivních týmech a škálovatelných procesech. Toto bude i moje priorita pro první měsíce v Grouponu,“ popisuje svoji vizi Dušan Šenkypl, který stál za vybudováním srovnávacího portálu ePojištění.cz, který v roce 2018 koupila německá mediální skupina Bauer Media. Do portfolia Pale Fire Capital nyní patří například Aukro, cyklistický start-up Rouvy či Semantic Visions.

„Groupon má podle mě mnoho nevyužitého potenciálu. Změny, které potřebujeme udělat, jsou zásadní. Budeme podporovat týmy, aby byly agilní a efektivní. Nenaplnění potenciálu Grouponu není věcí makro pohledu, ale je o schopnosti efektivně realizovat potřebné projekty,“ dodal Šenkypl.

Chcete vědět, co se děje v české a světové ekonomice? Co si o aktuálních trendech myslí lidé z byznysu, majitelé firem a jejich šéfové? Každý týden v pátek vám naši top autoři přinášejí výběr toho nejlepšího a pohled z byznysové strany. Odebírejte Byznys newsletter.