Desítky let tvoří fotbal a sázení na něj oboustranně výhodné partnerství. Fanoušci se nechávají zlákat vidinou rychle vydělaných peněz a sázkové kanceláře se o ně přetahují mimo jiné i tím, že za stovky milionů korun sponzorují fotbalové kluby. Éra bezstarostnosti jim ale v mnoha evropských zemích skončila. Nejnověji se rozhodla omezit vazby na sázkařský byznys i největší fotbalová liga na světě, anglická Premier League.

Kluby slavné soutěže si ve čtvrtek odhlasovaly, že loga sázkových kanceláří nesmí být na přední straně dresů. To je vzhledem k velikosti a viditelnosti nejlukrativnějším místem, které sponzoři mohou na dresu obsadit. Zákaz začne platit za tři roky, od sezony 2026/2027. Finanční dopady mohou být zásadní. Reklamu na sázkařské firmy sice budou dále moci umisťovat na rukávy nebo reklamní panely kolem hřiště, ty však nejsou zdaleka tak lukrativní jako dosavadní pozice.

Zbývá vám ještě 70 % článku
Předplatné za 40 Kč na 4 týdny
  • První měsíc za 40 Kč, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se

Chcete vědět, co se děje v české a světové ekonomice? Co si o aktuálních trendech myslí lidé z byznysu, majitelé firem a jejich šéfové? Každý týden v pátek vám naši top autoři přinášejí výběr toho nejlepšího a pohled z byznysové strany. Odebírejte Byznys newsletter.