Mohl to být obrovský mezinárodní obchod za desítky miliard korun. Na jedné straně budoucí premiér Andrej Babiš se svým chemicko-potravinářským holdingem Agrofert a přední evropský investiční fond MidEuropa Partners, na straně druhé jeden z největších obchodních řetězců v Evropě, britské Tesco.

Před osmi lety se spekulovalo, že chce Agrofert doplnit propojení „od pole až po vidličku“ posledním článkem a koupit obchodní řetězce. Babiš, který tenkrát ještě holding vlastnil napřímo a do svěřenských fondů ho převedl až později, to popíral. Až po letech přiznal, že nekoupit potravinářského obchodníka byla jedna z největších chyb.

Zbývá vám ještě 80 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se

Chcete vědět, co se děje v české a světové ekonomice? Co si o aktuálních trendech myslí lidé z byznysu, majitelé firem a jejich šéfové? Každý týden v pátek vám naši top autoři přinášejí výběr toho nejlepšího a pohled z byznysové strany. Odebírejte Byznys newsletter.