Německý koncern Volkswagen nezažívá nejlepší období. V prvním kvartále roku skupině klesl zisk po zdanění o necelou třetinu na 4,7 miliardy eur (110 miliard korun) a na světových trzích jí neroste odbyt aut tak, jak by si představovala. Na veřejnosti se znovu přetřásá aféra Dieselgate, která koncernu na reputaci nepřidává. Navíc ho trápí vývoj softwaru pro autonomní řízení, kde zaostává za Teslou. Proto Volkswagen rozprášil vedení firmy Cariad, která za vývojem stojí. Nyní má rozsáhlou proměnou projít i hlavní značka koncernu.

Se zprávou o chystaných změnách přišla jako první agentura Reuters s odvoláním na interní zprávu šéfa Volkswagenu Thomase Schäfera, kterou má k dispozici. Podle ní má Volkswagen přepracovat svou hlavní značku s cílem zvýšit efektivitu, provozní marži a návratnost investic. 

Zbývá vám ještě 70 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Všechny články v audioverzi + playlist
Máte již předplatné?
Přihlásit se

Chcete vědět, co se děje v české a světové ekonomice? Co si o aktuálních trendech myslí lidé z byznysu, majitelé firem a jejich šéfové? Každý týden v pátek vám naši top autoři přinášejí výběr toho nejlepšího a pohled z byznysové strany. Odebírejte Byznys newsletter.