Marketingový potenciál tenistky Markéty Vondroušové se po vítězství ve Wimbledonu radikálně zvýší. Vedle samotného triumfu budou pro média a sponzory atraktivní také okolnosti vítězného tažení a její osobní příběh. Vondroušová může být v hledáčku řady tuzemských i globálních firem, pro její další marketingové směřování budou klíčové příští měsíce. Tvrdí to oslovení experti na obchodní i sportovní marketing.

Vondroušová v sobotním finále porazila Uns Džábirovou z Tuniska a získala první grandslamovou trofej v kariéře.

„Marketingový potenciál Markéty Vondroušové se po jejím vítězství ve Wimbledonu pochopitelně radikálně změní. Nejde jen o to, že vyhrála nejslavnější tenisový turnaj na světě, ale také o příběhy kolem jejího vítězného tažení,“ uvedl vedoucí katedry managementu sportu Fakulty tělesné výchovy a sportu na Univerzitě Karlově Jan Šíma.

Připomněl, že česká tenistka vyhrála Wimbledon jako první nenasazená hráčka v době takzvané otevřené éry (od roku 1968) a na londýnské trávě se jí v minulosti příliš nedařilo. „Tohle všechno vytváří poutavý příběh nejen pro fanoušky, ale i média a sponzory,“ podotkl Šíma.

Příběhy obecně podle něj hrají zásadní roli při zvyšování marketingového potenciálu sportovce. „Média přitahují příběhy, které jsou inspirativní, dramatické nebo mají lidský rozměr,“ uvedl Šíma. Podle něj Vondroušové pomůže její osobnost.

„Je velmi sympatická, bezprostřední a hlavně autentická. Lidé oceňují, když se sportovci podělí o své osobní cesty – polidští je to a vybuduje to důvěru jejich publika. Firmy pak s mnohem větší pravděpodobností podpoří právě takového sportovce,“ řekl.

To vše podle Šímy činí z Vondroušové atraktivního ambasadora pro globální značky. V této souvislosti upozornil také na to, že loni s Češkou rozvázala smlouvu společnost Nike. „Dneska už ví, že udělala velkou chybu,“ míní Šíma.

Podle něj sice z Vondroušové nejspíše nebude světová celebrita jako například z vítěze mužské části turnaje Carlose Alcaraze, i tak ale bude dopad jejího vítězství podle něj velký. „Ona sama a tým kolem ní musí dohlédnout na to, aby jí zvýšený zájem médií neublížil po sportovní stránce,“ dodal.

Na osobní příběh Vondroušové poukázala také výkonná ředitelka Asociace komunikačních agentur Kateřina Hrubešová. „Je příkladem sportovkyně, která se uměla vrátit až na vrchol ze situace, kdy ji drtily zdravotní problémy a zvládla to de facto sama, bez velkých týmů poradců a sponzorů. To je velký a zajímavý příběh pro komunikaci zvlášť v dnešní době, který oslovuje miliony mladých lidí po celém světě,“ zdůraznila Hrubešová.

Podle ní může být pro českou tenistku ve hře i obnovení spolupráce s Nike. „Nevylučuji ale další spolupráce se značkami, v jejichž DNA jsou velké příběhy, silné ženy a opravdové emoce,“ uvedla Hrubešová. Upozornila, že pro další marketingové směřování Vondroušové bude v současné situaci rozhodující následující půlrok, agenti tenistky by tak podle ní neměli dlouho čekat.

Chcete vědět, co se děje v české a světové ekonomice? Co si o aktuálních trendech myslí lidé z byznysu, majitelé firem a jejich šéfové? Každý týden v pátek vám naši top autoři přinášejí výběr toho nejlepšího a pohled z byznysové strany. Odebírejte Byznys newsletter.

Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.

  • Veškerý obsah HN.cz
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Ukládejte si články na později
  • Všechny články v audioverzi + playlist