Prodej aut s hybridním pohonem za letošních osm měsíců vzrostl téměř o 41 procent na 25 987 vozů. Z toho plug-in hybridy rostly o 69 procent na 3566 aut. Odbyt elektromobilů se zvýšil o 58 procent na 4047 vozidel, vyplývá z aktuálních údajů Svazu dovozců automobilů.

Celkové registrace vozů s alternativním pohonem, zahrnující vedle bateriových aut i vozidla na plyn, stouply proti loňskému roku o 32 procent na 32 267 aut a tvoří již 21,5 procenta všech prodaných osobních vozů. Elektromobily mají podíl dvě procenta a hybridy 17,3 procenta. V Česku se letos prodalo také 12 aut na vodík, z toho deset připadá na Toyotu a dvě na Hyundai.

Nejprodávanější hybridní značkou je Toyota s 6038 vozy, druhé je BMW s prodejem 2845 aut a třetí Ford, který prodal 2499 hybridů. Na čtvrtém místě je domácí Škoda Auto, jejíž Octavia byla zároveň nejprodávanějším hybridním modelem.

„Nejrychleji rostoucí kategorií vozů na alternativní pohon jsou letos plug-in hybridy, které ještě loni zaznamenaly pokles. Jedním z důvodů je další rozšíření nabídky výrobců o nové modely. Trhu automobilů s nízkoemisní stopou stále dominuje oblíbená technologie full hybridů bez nutnosti dobíjení ze zásuvky,“ uvedl generální ředitel značek Toyota a Lexus ČR Martin Peleška.

Z čistě elektrických vozů byla do srpna nejprodávanější značka Tesla s 1034 vozy, následuje Škoda se 755 prodanými elektromobily a Volkswagen s odbytem 438 vozů ID. Nejprodávanějším modelem pak byla Škoda Enyaq.

Prodej nových osobních aut v Česku od začátku letošního ledna do konce srpna vzrostl o 16,6 procenta na 150 356 vozů. V samotném srpnu se registrace zvýšily téměř o 13 procent na 18 718 aut.

Chcete vědět, co se děje v české a světové ekonomice? Co si o aktuálních trendech myslí lidé z byznysu, majitelé firem a jejich šéfové? Každý týden v pátek vám naši top autoři přinášejí výběr toho nejlepšího a pohled z byznysové strany. Odebírejte Byznys newsletter.