Jedno klišé o Češích, které se v Polsku říká, je, že Češi jsou vlastně stejní jako Němci. Poláci v tom vzhledem ke svému historickému vztahu k Německu vidí spíš urážku, proto to říkají Čechům s omluvou, jak jsem si znovu ověřil minulý týden. Na Ekonomickém fóru v dolnoslezské Karpaczi na polské straně Krkonoš jsem moderoval debatu o tom, jaké šanci vidí polský byznys v Česku. Jeden z účastníků, ekonom Mariusz Jan Radlo, tento „německý argument“ použil, když jsme se bavili o stereotypech ve vzájemném vnímání.

To, že nás polské firmy vidí tak trochu jako Němce, je ale dobře a vlastně je to lichotka. Německo a Česko jsou totiž při pohledu na obchodní statistiky hlavními obchodními partnery Polska.

Zbývá vám ještě 90 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se

Chcete vědět, co se děje v české a světové ekonomice? Co si o aktuálních trendech myslí lidé z byznysu, majitelé firem a jejich šéfové? Každý týden v pátek vám naši top autoři přinášejí výběr toho nejlepšího a pohled z byznysové strany. Odebírejte Byznys newsletter.