V úterý proběhl Green Deal Summit, který pořádaly Hospodářské noviny a kam se podařilo vedle předních hráčů českého byznysu přivést na jedno pódium i českého premiéra a šéfku Evropské komise. Hodně se řešila energetika, ale zajímavé věci zazněly i z jiných oblastí. Pojďme si je projít.

Vystřízlivění u vodíku

Zajímavá byla nálada i výroky řečníků v panelu o vodíku a jeho budoucnosti v energetice a dopravě. Hlavní zpráva je, že ačkoliv má být vodík jedním z pilířů Green Dealu (ve svém projevu ho několikrát zmínila právě šéfka Evropské komise Ursula von der Leyenová), v Česku jeho větší boom v nejbližších letech nemáme čekat. Jeho výroba a hlavně distribuce jsou zatím příliš drahé. Jako palivo do auta stojí tolik, jako kdyby litr benzinu byl za 125 korun. Na jeho přesun po Česku nelze využít současné plynovody. Na železnici ho taky příliš neuvidíme, výhodnější je mít elektrifikované tratě, řekl ministr dopravy Martin Kupka. Neznamená to ale, že vodík budoucnost nemá. Za odvětví, kde se uplatní, byla označována nákladní silniční doprava (von der Leyenová zmínila, že v listopadu Tatra představí vodíkový náklaďák). Podle Kupky bude vodík víc a víc využívaný v městské a příměstské dopravě. A po roce 2030 i v energetice.

Co vše kolem vodíku zaznělo, si můžete přečíst v tomto textu.

Zbývá vám ještě 80 % článku

Co se dočtete dál

  • Co ještě na summitu zaznělo.
  • Co se stalo ve světě byznysu v uplynulém týdnu.
Předplatné za 40 Kč na 4 týdny
  • První měsíc za 40 Kč, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se