Německý koncern Volkswagen (VW) není v posledních měsících spokojen. Výrazně na něj tlačí Tesla a čínští výrobci, a to nejen na domácím evropském, ale i na čínském trhu. O jeho elektrická auta navíc není takový zájem, jak si manažeři ve Wolfsburgu malovali. V Německu s koncem srpna skončilo i vládní dotování nákupů elektroaut, prodeje tak možná ještě více opadnou. Jen za září byly registrace elektroaut v Německu celkově o 35 procent nižší než v předchozím měsíci.

Provozní marže hlavní značky VW se pohybuje kolem tří procent. A to se jejímu vedení nelíbí. Firma není schopna generovat takové zisky, které koncern potřebuje k plnému přechodu od spalovacích motorů k elektromobilům, musí proto zefektivnit výrobu. Vzorem by se jí mohla stát jedna z dceřiných firem – mladoboleslavská Škoda Auto.

Zbývá vám ještě 80 % článku

Co se dočtete dál

  • V čem je Škoda Auto pro koncern vzorem?
  • Co by mohla mít Škoda v koncernu v budoucnu na starosti?
  • O kolik je dražší vývoj ve VW než ve Škodě?
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se

Chcete vědět, co se děje v české a světové ekonomice? Co si o aktuálních trendech myslí lidé z byznysu, majitelé firem a jejich šéfové? Každý týden v pátek vám naši top autoři přinášejí výběr toho nejlepšího a pohled z byznysové strany. Odebírejte Byznys newsletter.