Německý koncern Volkswagen (VW) není v posledních měsících spokojen. Výrazně na něj tlačí Tesla a čínští výrobci, a to nejen na domácím evropském, ale i na čínském trhu. O jeho elektrická auta navíc není takový zájem, jak si manažeři ve Wolfsburgu malovali. V Německu s koncem srpna skončilo i vládní dotování nákupů elektroaut, prodeje tak možná ještě více opadnou. Jen za září byly registrace elektroaut v Německu celkově o 35 procent nižší než v předchozím měsíci.
Provozní marže hlavní značky VW se pohybuje kolem tří procent. A to se jejímu vedení nelíbí. Firma není schopna generovat takové zisky, které koncern potřebuje k plnému přechodu od spalovacích motorů k elektromobilům, musí proto zefektivnit výrobu. Vzorem by se jí mohla stát jedna z dceřiných firem – mladoboleslavská Škoda Auto.
Co se dočtete dál
- V čem je Škoda Auto pro koncern vzorem?
- Co by mohla mít Škoda v koncernu v budoucnu na starosti?
- O kolik je dražší vývoj ve VW než ve Škodě?
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.