Německá automobilka Volkswagen se dohodla se zástupci zaměstnanců na klíčových bodech úsporného programu v hlavní značce VW, který by měl už v příštím roce zlepšit její hospodářské výsledky až o čtyři miliardy eur (zhruba 100 miliard korun). Volkswagen o tom úterý informoval v tiskové zprávě.

Značka VW se v rámci snahy o zlepšení hospodářských výsledků hodlá zaměřit na optimalizaci nákladů na nákup, snížení fixních a výrobních nákladů a zvýšení tržeb. Plánuje také rozšířit program pro předčasné odchody do důchodu a prozatím ponechat v platnosti zmrazení náboru nových pracovníků.

Volkswagen hodlá do roku 2026 snížit náklady ve značce VW o deset miliard eur. Firma už dříve upozornila, že vysoké náklady a nízká produktivita podkopávají konkurenceschopnost osobních vozů VW, píše agentura Reuters.

„Posílíme si teď ekonomické základy, abychom podpořili svůj úspěch v příštích letech,“ uvedl šéf značky VW Thomas Schäfer. „Naše úsilí začne přinášet ovoce už v příštím roce,“ dodal. Opatření jsou podle něj klíčová k tomu, aby značka dokázala čelit čím dál ostřejší konkurenci při mimořádně obtížných podmínkách na trhu.

„Dohodou (se zástupci zaměstnanců) o klíčových opatřeních jsme učinili rozhodující krok k návratu značky Volkswagen na vedoucí pozici,“ uvedl člen představenstva koncernu Volkswagen zodpovědný za lidské zdroje Gunnar Kilian. „To vyžaduje nejen strukturální opatření, ale také personální redukci,“ dodal.

Do koncernu Volkswagen spadá kromě hlavní značky VW také řada dalších značek. Součástí koncernu je mimo jiné automobilka Škoda Auto.

Chcete vědět, co se děje v české a světové ekonomice? Co si o aktuálních trendech myslí lidé z byznysu, majitelé firem a jejich šéfové? Každý týden v pátek vám naši top autoři přinášejí výběr toho nejlepšího a pohled z byznysové strany. Odebírejte Byznys newsletter.