Výrobní proces letadel Boeing 737 Max neprošel auditem amerického Federálního úřadu pro letectví (FAA). S odvoláním na prezentaci FAA to v pondělí napsal deník The New York Times (NYT). Z celkem 89 testů bylo neúspěšných 33. Boeing je po lednové nehodě stroje 737 Max pod drobnohledem úřadů. Firma s úřady spolupracuje, k poslednímu auditu se zatím nevyjádřila.
Při lednové nehodě letadla společnosti Alaska Airlines se za letu odtrhl panel, jenž v trupu zaslepuje otvor pro další nouzový východ. Na panelu chyběly klíčové čtyři šrouby, vyplývá z předběžné zprávy Národního úřadu pro bezpečnost v dopravě (NTSB) z minulého měsíce. Regulační orgány po incidentu z 5. ledna výrobu Boeingu omezily.
Jumbo 747 od Boeingu jako vrchol americké éry a symbol doby, kdy cestovat vzduchem byla ještě zábava
Dodavatel Spirit AeroSystems, který vyrábí trup letounu Max, prošel šesti ze 13 testů. Další kontrola se zaměřila na takzvanou záslepku, při níž úřad FAA zjistil pět problémů při instalaci tohoto dílu. Úřad vyjádřil obavy ohledně techniků, kteří záslepku do trupu montují. Uvedl, že společnost neurčila znalosti nezbytné pro zajištění tohoto procesu. Vedlo toho FAA odhalil nedostatky u dveří nákladového prostoru a instalace oken pilotní kabiny, uvádí zpráva.
Michael Whitaker z FAA uvedl, že úřad a společnost Boeing chtějí v příštích 30 dnech definovat klíčové body, které musí výrobce splnit, aby mohl zvýšit tempo výroby letounů Max. Minulý týden FAA zjistil „neshody v oblasti kontroly výrobního procesu, manipulace s díly a jejich skladování a kontroly výrobků společnosti Boeing“.
Zatím poslední z nedávných incidentů letadel Boeing se udál v pondělí. Stroj Boeing 787 aerolinek LATAM, který letěl ze Sydney do Aucklandu, se při letu prudce propadl. Událost si vyžádala více než 50 zraněných. Na palubě bylo 263 cestujících a devítičlenná posádka.
Novozélandská komise pro vyšetřování dopravních nehod (TAIC) oznámila, že zajistila hlasový záznamník v pilotní kabině a záznamník letových údajů. Na vyšetřování incidentu, který se stal v mezinárodním vzdušném prostoru, se podílí i chilský úřad pro vyšetřování nehod (DGAC), protože aerolinky LATAM jsou z Chile.
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist