Snad všechny firmy teď o udržitelnosti mluví, ale málokterá ji tak dlouho bere tak vážně jako americký výrobce koberců Interface. Tomu trvalo téměř třicet let, než na trh uvedl první uhlíkově neutrální koberec.

Firma od roku 1996, kdy si vytyčila cíl stát se do roku 2020 udržitelnou, snížila svou uhlíkovou stopu o 96 procent, produkci odpadu o 91 procent a spotřebu vody o 88 procent. Provoz Interfacu, který se díky svému přístupu stal lovebrandem, pokrývají obnovitelné zdroje elektřiny.

 | Předplatné HN+ je zcela bez reklam.
 | Předplatné HN+ je zcela bez reklam.

Příběh Interfacu a jeho zakladatele Raye Andersona popisuje dokumentární film Beyond Zero, který poprvé v Česku promítala Asociace udržitelného podnikání (AUP) a společnost Sustainova. Po promítání pak proběhla debata špiček českého byznysu o leadershipu, udržitelných vizích i zapojení zaměstnanců na všech úrovních.

„Udržitelnost stále u řady firem i veřejnosti vzbuzuje rozporuplné reakce – odmítání, často možná v důsledku neznalosti, zkreslení nebo nepochopení souvislostí. Film Beyond Zero ukazuje příležitosti, které komplexní přístup k udržitelnosti firmám přináší: stabilitu, posílení konkurenceschopnosti, ale i loajalitu a zapojení zaměstnanců,“ říká Edita Šilhánová, předsedkyně představenstva AUP.

Podle jejích slov film režiséra Nathana Haveyho vypráví nejen o cestě k udržitelnosti průmyslového podniku, ale i o vizionářském a silném leadershipu. „Je to velmi inspirativní příběh, jehož představením se snažíme přispět ke změně vnímání tohoto tématu v Česku.“

V pražském kině Přítomnost o svém přístupu k udržitelnosti mluvil například Tomáš Vala, šéf společnosti Siko, a Michaela Chaloupková z ČEZ. Oba zdůraznili důležitost pochopení filozofie firmy ze strany vedení. Výzvou pro management je podle Chaloupkové také balancování zájmů investorů a dlouhodobých cílů firmy.

Chcete vědět, co se děje v české a světové ekonomice? Co si o aktuálních trendech myslí lidé z byznysu, majitelé firem a jejich šéfové? Každý týden v pátek vám naši top autoři přinášejí výběr toho nejlepšího a pohled z byznysové strany. Odebírejte Byznys newsletter.

Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.

  • Veškerý obsah HN.cz
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Ukládejte si články na později
  • Všechny články v audioverzi + playlist