Jeden z nejbohatších mužů planety Bernard Arnault se prostřednictvím své skupiny LVMH rozhodl ovládnout svět formule 1. Agentura Bloomberg uvedla, že se pařížská společnost blíží k dohodě, podle níž by se luxusní značky spadající pod koncern staly sponzory F1 a jejich loga by se zobrazovala na viditelných místech kolem závodní dráhy. Na mantinelech by se tak měly objevit značky výrobce hodinek Tag Heuer, šampaňského Moët & Chandon, případně hotelových řetězců společnosti. Dohoda s LVMH by pořadatelům závodů přinesla ročně 150 milionů dolarů, v přepočtu 3,4 miliardy korun. Zároveň by šlo o ránu pro předního výrobce švýcarských hodinek Rolex, který je oficiálním partnerem časomíry závodů formule 1 už 11 závodních sezon.

Námluvy mezi gigantem a zástupci formule 1 ale zatím neskončily. Podle Bloombergu by výsledek mohl být oznámen před koncem roku, tedy před startem nové sezony F1.

Sponzorství dává smysl

Popularita F1 v posledních letech prudce roste. Jednak na to mělo vliv rozšíření míst konání závodů – loni například o Las Vegas. Popularitu šampionátu zvýšil i dokumentární seriál společnosti Netflix o závodnících a jejich týmech F1: Touha po vítězství.

Zbývá vám ještě 70 % článku

Co se dočtete dál

  • Proč se LVMH více pouští do podpory světa sportu.
  • Co francouzskému gigantu možné spojení s formulí 1 přinese.
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Všechny články v audioverzi + playlist
Máte již předplatné?
Přihlásit se

Chcete vědět, co se děje v české a světové ekonomice? Co si o aktuálních trendech myslí lidé z byznysu, majitelé firem a jejich šéfové? Každý týden v pátek vám naši top autoři přinášejí výběr toho nejlepšího a pohled z byznysové strany. Odebírejte Byznys newsletter.