Téměř tři roky po oznámení prodeje e-shopové skupiny Mall Group do rukou polské společnosti Allegro se názory na transakci na prodávající a kupující straně razantně liší. Obchod zhruba za 23 miliard korun, který zahrnoval internetové prodejce Mall.cz, CZC.cz či dopravce WeDo, budil údiv už ve své době, dnes se však cena jeví ještě přemrštěnější.

Poláci si kupovali Mall Group kvůli zahraniční expanzi a česká aktiva na tuto strategii doplatila. V mezičase je Allegro zrušilo jako svébytné e-shopy a převedlo na své tržiště, vyřadilo jejich administrativní systémy a technologie, propustilo drtivou většinu tehdejších zaměstnanců, osekalo marketing a další výdaje.

Zbývá vám ještě 80 % článku

Co se dočtete dál

  • Jak Jakub Havrlant vzpomíná na svou životní transakci.
  • Jak ji popisuje druhá strana, polská skupina Allegro.
  • Jak vypadá hospodaření Allegra v Česku.
  • Co na transakci mrzí Jakuba Havrlanta.
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Všechny články v audioverzi + playlist
Máte již předplatné?
Přihlásit se

Chcete vědět, co se děje v české a světové ekonomice? Co si o aktuálních trendech myslí lidé z byznysu, majitelé firem a jejich šéfové? Každý týden v pátek vám naši top autoři přinášejí výběr toho nejlepšího a pohled z byznysové strany. Odebírejte Byznys newsletter.