Plán vedení města Prahy zvýšit cenu parkovného pro své občany ze současných 1200 korun i několikanásobně vzbudil velký ohlas i odpor. „Otázkou zůstává, zda by město mělo dotovat své rezidenty, konkrétně ty, kteří chtějí parkovat svá auta na ulicích,“ říká Patrik Piščák, ředitel specializované technologické společnosti EasyPark Group pro Česko a Slovensko. Nadnárodní skupina, jíž je součástí, byla založena ve Skandinávii v roce 2001. Postupně se stala globální a má parkovací byznys v Severní Americe, Velké Británii, Evropě i Austrálii.

Co bude znamenat konec parkování elektromobilů v Praze zdarma od poloviny roku 2025? Už máte nějaké informace, kolik by mohli majitelé v Praze platit?

Tuto problematiku s námi magistrát neřešil. Vlastní odhady jsme si nedělali, mimo jiné i proto, že v Praze a v celém Česku je registrováno poměrně málo elektromobilů – přibližně 30 tisíc vozů. To je v zásadě zanedbatelné množství. Proto by odložení placeného parkování elektromobilů bývalo mohlo být rozumným krokem.

V červnu v Praze skončí parkování elektromobilů zdarma. Podle náměstka primátora Zdeňka Hřiba by jejich řidiči měli platit v modrých zónách standardní parkovné a a ve fialových a oranžových zónách 50 procent z ceny parkovného. Má se podle vás cena parkovného pro auta se spalovacími motory a elektroauta srovnat?

Zbývá vám ještě 80 % článku

Co se dočtete dál

  • Má smysl zvyšovat v Praze ceny rezidenčního parkovného.
  • Jak funguje smlouva mezi Prahou a provozovateli parkovacích aplikací.
  • Proč si EasyPark ve své aplikaci účtuje 15procentní přirážku.
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Všechny články v audioverzi + playlist
Máte již předplatné?
Přihlásit se

Více informací ze světa ekonomiky, investic, technologií, práva či lifestylu si přečtěte v aktuálním vydání týdeníku Ekonom.