Mezinárodní automobilka Stellantis vyrobila v Itálii loni nejméně vozidel za 68 let, výroba klesla o 37 procent na 475 090 kusů. Firma vyprodukovala o 46 procent méně osobních aut, bylo jich nejméně od roku 1956. Výroba nových užitkových vozidel se pak snížila o 17 procent. S odkazem na zprávu odborů FIM-CISL o tom v pátek informovala agentura Reuters.
Stellantis v prosinci představil plán na zvýšení výroby. Nárůst ale očekává až od roku 2026, a to díky uvedení nových modelů. Čtvrtý největší výrobce aut na světě se podobně jako jeho evropští konkurenti potýká se slabou poptávkou. Kvůli nejistotě v oblasti regulace a tvrdé čínské konkurenci není velký zájem především o plně elektrická vozidla, píše Reuters.
Příští rok můžeme být opět vítězi, říká Jahn ze Škody Auto. Na konec spalováků není Evropa připravená mentálně, infrastrukturou ani náklady
Organizace FIM-CISL uvedla, že se připojí k protestu, který v Bruselu plánuje na 5. února organizace IndustriALL Europe. To bude dva týdny předtím, než Evropská komise (EK) představí svůj plán na čistý průmysl.
Předseda odborového svazu Ferdinando Uliano uvedl, že je důležité přezkoumat cíle EU v oblasti snižování emisí uhlíku u vozidel, které mají začít platit od roku 2025.
„Je to bitva o Evropu,“ řekl Uliano, když mluvil o krizi, které čelí evropský automobilový průmysl. „Jednotlivé země mohou jen prohrát,“ dodal.
Stellantis provozuje v Itálii pět závodů na výrobu automobilů. Má tam i závod na výrobu užitkových vozidel.
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist