Když se někde objeví šéf a zakladatel společnosti Meta Mark Zuckerberg, často má na sobě „obyčejné“ šedé tričko. Jenže toto tričko, kterých má desítky, není kousek, který si člověk běžně koupí v obchodním centru. Jde o tričko slavného italského brandu Brunello Cucinelli, jehož cena se pohybuje kolem 10 tisíc korun. Dobře to znají diváci seriálu Boj o moc, sledujícího příběh rodiny mediálních magnátů Royových. Ukázal, jak movití lidé dávají přednost nenápadným, ale perfektně zpracovaným kouskům před okázalými logy. Ti nejbohatší volí značky jako Loro Piana nebo Hermès, které vsází na exkluzivní materiály a diskrétnost. Zatímco těm se daří, luxusní domy, které sázely na okázalost a nablýskanost, teď přicházejí o zákazníky.

Podle analytické společnosti Bain & Company se jen loni základna spotřebitelů luxusního zboží za období 2022–2024 snížila o 50 milionů, z celkového počtu přibližně 400 mi­lionů zákazníků. Přemíra luxusu může vyvolat únavu.

Zbývá vám ještě 80 % článku

Co se dočtete dál

  • Jak se mění preference zákazníků v luxusním módním sektoru.
  • Kterým značkám se daří udržet silnou pozici na trhu.
  • Jak se v luxusu projevuje téma udržitelnosti.
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Všechny články v audioverzi + playlist
Máte již předplatné?
Přihlásit se

Více informací ze světa ekonomiky, investic, technologií, práva či lifestylu si přečtěte v aktuálním vydání týdeníku Ekonom.