Globální hráči se často nebojí vrhnout na trh ne zcela hotový produkt. Nechají zákazníky, aby jim pomohli opravit chyby a věc doladili. Platí to především pro západní technologické firmy. Šéf české pobočky Konica Minolta Pavel Čurda tvrdí, že Japonci se tomuto přístupu vyhýbají. „Japonské firmy raději zpozdí uvedení produktu na trh, než by pustily něco nedokonalého,“ říká. Jeho zaměstnavatel v Česku dodává klientům například produkty související s digitalizací a automatizací procesů ve firmách a inteligentní kamerové systémy. V rozhovoru popisuje, jak technologie s umělou inteligencí detekují chystanou krádež či vandalismus.
Konica Minolta takřka před dvaceti lety opustila svět kompaktních digitálních fotoaparátů a malých tiskáren pro domácnosti a více se zaměřila na korporátní klientelu. Jak moc se ve firmách ještě tisknou dokumenty?
Naše multifunkční zařízení nejen tisknou, ale také skenují. Sledujeme pohyb dokumentů po firmách a vidíme, že transakčního kancelářského tisku ubylo. Proti období před covidem v Česku průměrně za všechna odvětví asi o 15 procent. Během pandemie byl pochopitelně pokles výraznější, po návratu do kanceláří se lidé k tisku vrátili částečně. Zároveň se výrazně více skenuje. Roste variabilita dokumentů, přibývá formulářů. Napříč Evropou pak existují výrazné rozdíly: ve Skandinávii klesl tisk dokumentů takřka o 50 procent, zatímco jižní a východní Evropa zůstávají zhruba na předcovidových úrovních.
Co se dočtete dál
- Jak se japonské firmy vyrovnávají s evropským přístupem k inovacím.
- Co všechno umí umělá inteligence v bezpečnostních kamerách.
- Jaké zlepšení z brněnského vývojového centra zaujalo japonské šéfy.
- V čem by se čeští šéfové mohli poučit od svých japonských kolegů.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny
mezi své oblíbené tituly
na Google zprávách.