Nápojářská skupina Kofola vstupuje do společnosti ASO Vending, která na Slovensku provozuje na 8000 kávových, potravinových a nápojových automatů. Transakce podléhá schválení slovenského úřadu pro ochranu hospodářské soutěže. Kofola to v úterý ČTK oznámila v tiskové zprávě. Firmy se dohodly, že cenu akvizice nebudou zveřejňovat.
Společnost Kofola ČeskoSlovensko kupuje stoprocentní podíl ve společnosti Vending sídlící v Banské Bystrici, která řídí a spravuje společnost ASO Vending, jež provozuje nápojové a potravinové automaty spolu se škálou doplňkových a personalizovaných řešení na míru. Spojením obou firem podle ní dojde k logickým synergiím nejen na trhu s nealkoholickými nápoji.
Akcie Kofoly letos posilují, projevuje se zájem spotřebitelů i nové akvizice
Zakladatelem a majitelem ASO Vending je Miroslav Korček, který společnost buduje od roku 1992 se svou ženou Soňou. Uvedl, že vstup Kofoly vnímá jako důležitý krok pro další rozvoj firmy. „Spojení s partnerem, jako je Kofola, je dalším přirozeným krokem v našem působení. Umožní nám využít množství vzájemných synergií a přinese možnosti dalšího růstu,“ uvedl Korček.
Také generální ředitel Kofoly ČeskoSlovensko Daniel Buryš uvedl, že věří, že díky vstupu Kofoly do společnosti ASO Vending se podaří nalézt součinnost, která přispěje k další expanzi obou firem. Obě společnosti se v posledních letech například více zaměřují na prodej kávy.
Smlouvu o převodu stoprocentního obchodního podílu podepsali manželé Korčekovi a zástupci Kofoly ČeskoSlovensko v úterý. „Transakce podléhá schválení úřadu pro ochranu hospodářské soutěže Slovenské republiky, její dokončení se očekává ve druhém čtvrtletí roku 2025,“ uvedla Kofola.
ASO Vending provozuje na Slovensku zhruba 8000 automatů, z čehož více než polovinu tvoří prodejní automaty na kávu. Nabízí i automaty na jídlo a stravovací a občerstvovací řešení pro firmy. Denně obslouží více než 152 000 zákazníků. Firma zaměstnává zhruba 180 lidí a využívá více než 600 externích pomocníků na obsluhu automatů. V roce 2024 dosáhla obratu přes 18 milionů eur (450 milionů korun) a provozního zisku před odpisy EBITDA více než dva miliony eur (50 milionů korun).
Kofola sídlící v Ostravě je jedním z nejvýznamnějších výrobců nealkoholických nápojů ve střední Evropě, má 14 výrobních závodů na pěti evropských trzích. K výrobkům firmy vedle stejnojmenného nápoje patří nápoje značek Rajec, Korunní, Ondrášovka, Kláštorná Kalcia, Jupí, Vinea nebo Semtex. Do skupiny patří výrobce čerstvých šťáv a salátů UGO, český producent bylinných směsí a čajů Leros, výrobce piv Holba, Zubr a Litovel Pivovary CZ Group, slovinská společnost Radenska a chorvatský výrobce minerálních vod Studenac.
Kofola má téměř 3000 zaměstnanců. Loni jí podle předběžných hospodářských výsledků stouply tržby meziročně o 30,1 procenta na 11,31 miliardy korun a EBITDA o 49,6 procenta na 1,87 miliardy korun. Většinovým majitelem skupiny je společnost Aetos patřící rodině Samarasů a ostatním zakladatelům Kofoly.
Přidejte si Hospodářské noviny
mezi své oblíbené tituly
na Google zprávách.
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist