Nápojářská skupina Kofola vstupuje do společnosti ASO Vending, která na Slovensku provozuje na 8000 kávových, potravinových a nápojových automatů. Transakce podléhá schválení slovenského úřadu pro ochranu hospodářské soutěže. Kofola to v úterý ČTK oznámila v tiskové zprávě. Firmy se dohodly, že cenu akvizice nebudou zveřejňovat.

Společnost Kofola ČeskoSlovensko kupuje stoprocentní podíl ve společnosti Vending sídlící v Banské Bystrici, která řídí a spravuje společnost ASO Vending, jež provozuje nápojové a potravinové automaty spolu se škálou doplňkových a personalizovaných řešení na míru. Spojením obou firem podle ní dojde k logickým synergiím nejen na trhu s nealkoholickými nápoji.

Zakladatelem a majitelem ASO Vending je Miroslav Korček, který společnost buduje od roku 1992 se svou ženou Soňou. Uvedl, že vstup Kofoly vnímá jako důležitý krok pro další rozvoj firmy. „Spojení s partnerem, jako je Kofola, je dalším přirozeným krokem v našem působení. Umožní nám využít množství vzájemných synergií a přinese možnosti dalšího růstu,“ uvedl Korček.

Také generální ředitel Kofoly ČeskoSlovensko Daniel Buryš uvedl, že věří, že díky vstupu Kofoly do společnosti ASO Vending se podaří nalézt součinnost, která přispěje k další expanzi obou firem. Obě společnosti se v posledních letech například více zaměřují na prodej kávy.

Smlouvu o převodu stoprocentního obchodního podílu podepsali manželé Korčekovi a zástupci Kofoly ČeskoSlovensko v úterý. „Transakce podléhá schválení úřadu pro ochranu hospodářské soutěže Slovenské republiky, její dokončení se očekává ve druhém čtvrtletí roku 2025,“ uvedla Kofola.

ASO Vending provozuje na Slovensku zhruba 8000 automatů, z čehož více než polovinu tvoří prodejní automaty na kávu. Nabízí i automaty na jídlo a stravovací a občerstvovací řešení pro firmy. Denně obslouží více než 152 000 zákazníků. Firma zaměstnává zhruba 180 lidí a využívá více než 600 externích pomocníků na obsluhu automatů. V roce 2024 dosáhla obratu přes 18 milionů eur (450 milionů korun) a provozního zisku před odpisy EBITDA více než dva miliony eur (50 milionů korun).

Kofola sídlící v Ostravě je jedním z nejvýznamnějších výrobců nealkoholických nápojů ve střední Evropě, má 14 výrobních závodů na pěti evropských trzích. K výrobkům firmy vedle stejnojmenného nápoje patří nápoje značek Rajec, Korunní, Ondrášovka, Kláštorná Kalcia, Jupí, Vinea nebo Semtex. Do skupiny patří výrobce čerstvých šťáv a salátů UGO, český producent bylinných směsí a čajů Leros, výrobce piv Holba, Zubr a Litovel Pivovary CZ Group, slovinská společnost Radenska a chorvatský výrobce minerálních vod Studenac.

Kofola má téměř 3000 zaměstnanců. Loni jí podle předběžných hospodářských výsledků stouply tržby meziročně o 30,1 procenta na 11,31 miliardy korun a EBITDA o 49,6 procenta na 1,87 miliardy korun. Většinovým majitelem skupiny je společnost Aetos patřící rodině Samarasů a ostatním zakladatelům Kofoly.

Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.

  • Veškerý obsah HN.cz
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Ukládejte si články na později
  • Všechny články v audioverzi + playlist