Narušené dodavatelské řetězce, drahé energie, pomalý přechod na elektromobilitu a nově navíc cla na evropské automobily dovážené do Spojených států. České dodavatele pro automobilový průmysl stíhá od pandemie covidu rána za ranou a žijí v permanentních obavách o stávající byznys. Firmy tak hledají únikové cesty a snaží se přesměrovat alespoň část výroby do perspektivnějších oborů. Třeba do zbrojního průmyslu.

„Nervozita a nestabilita,“ shrnuje aktuální nálady v byznysu majitel společnosti Brisk Mojmír Čapka. I podle ostatních dodavatelů, které oslovil týdeník Ekonom, je v dnešní době obtížné splnit často nevyzpytatelné požadavky automobilek. Nejde jen o jejich tlak na cenu; výjimkou nejsou ani změny v objednávkách na poslední chvíli a neodebrané zboží, hromadící se ve skladech.

Zbývá vám ještě 90 % článku

Co se dočtete dál

  • Jaké hrozby pro dodavatele v automotive čekají kvůli vysokým energiím a ztrátě konkurenceschopnosti.
  • Proč zatím nevydělávají investice dodavatelů do elektromobility.
  • Jaké dopady na automotive v Česku budou mít americká cla na auta z Evropy.
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Všechny články v audioverzi + playlist
Máte již předplatné?
Přihlásit se

Více informací ze světa ekonomiky, investic, technologií, práva či lifestylu si přečtěte v aktuálním vydání týdeníku Ekonom.