Západní firmy mívají výrazně větší nechuť podstupovat nějaké riziko. Raději ho přenesou na pojišťovnu, aby se zbavily případných nepříjemností. V mladších ekonomikách, včetně Česka, naopak podnikatelé často zvažují, zda má pojištění smysl. A rizika pak nesou sami. Přitom pojistné často nemusí být vysoké. „Doporučujeme přenášet co nejvíce rizik na pojišťovny,“ říká spolumajitel a řídící partner pojišťovacího makléře pro firmy Renomia Pavel Nepala. Skupina spravuje pojistné v hodnotě přes 24 miliard korun. Pojišťuje ledacos: sportovní akce, výstavbu metra i jaderné elektrárny. Nepala v rozhovoru popisuje, jak se takové obchody dojednávají, jak klimatické změny mění pojištění a jaké to je řídit rodinnou firmu, která působí ve 13 evropských zemích.

Co nejzajímavějšího jste v poslední době pojišťovali?

Nedávno skončila zima a během tohoto období pojišťujeme řadu zimních sportovních akcí. Naším klientem jsou například závody Světového poháru v alpském lyžování v Kitzbühelu. Lyžaři i fanoušci považují tamní sjezd za nejslavnější a nejnáročnější závod sezony. Už několik let pojišťujeme odpovědnost, zdraví lyžařů, výdaje pro případ nekonání akce. Loni jsme zase pojišťovali hokejový šampionát v Praze.

Zbývá vám ještě 90 % článku

Co se dočtete dál

  • Jak se pojišťují velké sportovní akce a jak klimatické změny ovlivňují výši pojištění.
  • Jak je těžké pojistit výstavbu metra a jak dlouho trvá uzavřít takový deal.
  • Co obnáší rodinný byznys a jak Renomia expanduje na mezinárodní úrovni.
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Všechny články v audioverzi + playlist
Máte již předplatné?
Přihlásit se

Více informací ze světa ekonomiky, investic, technologií, práva či lifestylu si přečtěte v aktuálním vydání týdeníku Ekonom.