Slovenský GymBeam se během několika let stal jedničkou v oblasti doplňků stravy nejen v Česku, ale i na válkou zasažené Ukrajině. Právě tam firma využila rychlého návratu na trh, zatímco konkurence se stáhla. Dnes má tržby přes 200 milionů eur, působí na 16 trzích a chystá expanzi do západní Evropy. Zároveň se připravuje na horší časy – byznys v domovském Slovensku je kvůli novým daním čím dál složitější. Zakladatel Dalibor Cicman v rozhovoru pro Ekonom popisuje, jak firma během války rostla, proč stále věří influencerům a jak přemýšlí o vstupu na burzu. „IPO pro mě není odchod, ale symbol toho, že jsme vybudovali silnou globální firmu,“ říká.
Proč jste vůbec založil GymBeam?
V roce 2014 jsem měl několik vlastních e‑shopů a zároveň jsem dělal doktorát z datové analytiky. Už moje bakalářská i diplomová práce se týkaly e‑commerce a v disertaci jsem se zaměřil na retenci – opakované nákupy zákazníků. Právě to mi u mých stávajících projektů chybělo. Prodával jsem například sedací vaky, polštáře nebo bytové dekorace, ale to je zboží, které si lidé většinou kupují jednorázově. Chtěl jsem vybudovat e‑shop, kam se budou pravidelně vracet. Zároveň jsem věděl, že chci podnikat v odvětví, které poroste. Už tehdy různé studie a průzkumy naznačovaly, že segment sportovní výživy a zdravého životního stylu má v našem regionu velký potenciál. A v neposlední řadě jsem chtěl pracovat jen na jedné značce a dlouhodobě ji budovat. Už tehdy jsem si zaregistroval doménu GymBeam a ochranné známky v Česku, na Slovensku a v dalších zemích.
Co se dočtete dál
- Proč se společnosti GymBeam daří na válkou zasažené Ukrajině.
- Jak se aktuálně podniká na Slovensku.
- Jaké má firma plány kolem svého vstupu na burzu.
- Na kolik si přijdou fitness influenceři.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny
mezi své oblíbené tituly
na Google zprávách.