Automobilka Volkswagen by ve své německé továrně ve Wolfsburgu mohla od roku 2027 dočasně přejít na čtyřdenní pracovní týden. Podle agentury Reuters to v úterý zaměstnancům řekla šéfka zaměstnanecké závodní rady Daniela Cavallová. Od stejného roku má wolfsburský závod vyrábět pouze elektromobily.
Cavallová loni sehrála ústřední roli v jednání s vedením podniku o snižování nákladů. Odbory se podle ní dohodly na minimálním vytížení kapacit pro přechodné období. Zaměstnance ale vyzvala, aby si nyní brali směny navíc a kompenzovali tak pravděpodobnost, že v příštích letech budou pracovat méně hodin.
Německý autoprůmysl tápe, stroj na peníze se zasekl. V Mercedesu padají hlavy a BMW zastavuje výrobu elektroaut
„Od roku 2027 není dočasný čtyřdenní pracovní týden nepřiměřeným scénářem,“ řekla Cavallová a dodala, že už nyní je třeba se podle toho zařídit.
Volkswagen uzavřel s odbory loni v prosinci dohodu s cílem snížit doma v Německu náklady. Zahrnovala přesun výroby vozů Golf se spalovacím motorem z Wolfsburgu do Mexika od roku 2027. U některých zaměstnanců v centrále automobilky to vyvolalo obavy budoucnost závodu.
Výroba Golfu se z větší části soustředila ve wolfsburské centrále. Celosvětově se produkce tohoto vozu snížila z více než milionu v roce 2015 na něco málo přes 300 000 vozů v roce 2024, ukazuje graf sestavený podnikovou radou, který měla možnost vidět agentura Reuters. Pro letošní rok se předpokládá, že z výrobních pásů sjede pouze 250 000 vozů Golf.
Přidejte si Hospodářské noviny
mezi své oblíbené tituly
na Google zprávách.
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist