Harrison Ford si mohl v posledním filmu o Indianu Jonesovi díky umělé inteligenci zahrát i své mladší já. V druhém díle Duny zase AI automaticky detekovala oči herců a měnila jejich barvu. A v oscarovém hitu Všechno, všude, najednou za tvůrce odmazávala objekty z pozadí mnoha scén. A byla při tom rychlejší a přesnější, než kdyby to dělali postaru, tedy ručně.
To jsou jen tři malé příklady z poslední doby, jak Hollywood a filmová branže obecně procházejí největší změnou za poslední dekádou - masivním nástupem generativní umělé inteligence, která mění efektivitu a ekonomiku speciálních efektů nejen v blockbusterech, ale napříč filmovou tvorbou.
Díky novým nástrojům jako Runway, Pika, Stable Diffusion či Sora dochází doslova k AI revoluci. „To, co předtím musel dělat velký tým lidí, dnes zvládne jeden člověk z laptopu. Otevírá to možnosti, které doteď nebyly možné,“ říká Pavel Kacerle, český tvůrce digitálních efektů pro filmy Thor 2, Captain America 2, Avengers 2, Jurský svět nebo Spider-Man. V Los Angeles řadu let pracoval pro velká americká filmová studia jako Marvel, Disney či Lucasfilm.
Co se dočtete dál
- Jak AI mění tvorbu vizuálních efektů ve filmech.
- Co to znamená pro pozice v trikařském odvětví.
- Jaké hrozby spojené s manipulací s obrazem přináší generativní AI.
- Jaký potenciál vidí Pavel Kacerle v AI pro svůj start-up?
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny
mezi své oblíbené tituly
na Google zprávách.