Poptávka po dopravních letadlech neklesá. Přesto letošní airshow v Paříži žádnou smršť objednávek nepřinesla. Přehlídce dominoval evropský Airbus, nové zakázky získal i brazilský Embraer. Americký Boeing se naopak po tragické nehodě stroje 787 Dreamliner aerolinek Air India, při níž zahynulo 241 lidí, stáhl do ústraní. Účast v Paříži zrušil také jeho generální ředitel Kelly Ortberg.

Atmosféra pařížského aerosalonu ale nebyla zdrženlivá jen kvůli zmíněné tragické nehodě. Podle odborníků se také mění marketing aerolinek a výrobců, pro něž už nejsou airshow jedinými místy, kde oznamují obchody. Podle Johna Pluegera z leasingové firmy Air Lease Corp strategii aerolinek rovněž ovlivňuje to, že Airbus a Boeing jsou na několik příštích let plně vytíženy. Faktický duopol výrobců civilních letadel má zároveň problémy v dodavatelském řetězci, jež zpožďují dodávky nových strojů.

Zbývá vám ještě 90 % článku

Co se dočtete dál

  • Jaká je pozice Boeingu, Airbusu a Embraeru na leteckém trhu.
  • Jaké zbrojní zakázky stály v Paříži za pozornost.
  • Které české firmy v Paříži nejvíce zaujaly.
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Všechny články v audioverzi + playlist
Máte již předplatné?
Přihlásit se

Chcete vědět, co se děje v české a světové ekonomice? Co si o aktuálních trendech myslí lidé z byznysu, majitelé firem a jejich šéfové? Každý týden v pátek vám naši top autoři přinášejí výběr toho nejlepšího a pohled z byznysové strany. Odebírejte Byznys newsletter.