Poptávka po dopravních letadlech neklesá. Přesto letošní airshow v Paříži žádnou smršť objednávek nepřinesla. Přehlídce dominoval evropský Airbus, nové zakázky získal i brazilský Embraer. Americký Boeing se naopak po tragické nehodě stroje 787 Dreamliner aerolinek Air India, při níž zahynulo 241 lidí, stáhl do ústraní. Účast v Paříži zrušil také jeho generální ředitel Kelly Ortberg.
Atmosféra pařížského aerosalonu ale nebyla zdrženlivá jen kvůli zmíněné tragické nehodě. Podle odborníků se také mění marketing aerolinek a výrobců, pro něž už nejsou airshow jedinými místy, kde oznamují obchody. Podle Johna Pluegera z leasingové firmy Air Lease Corp strategii aerolinek rovněž ovlivňuje to, že Airbus a Boeing jsou na několik příštích let plně vytíženy. Faktický duopol výrobců civilních letadel má zároveň problémy v dodavatelském řetězci, jež zpožďují dodávky nových strojů.
Co se dočtete dál
- Jaká je pozice Boeingu, Airbusu a Embraeru na leteckém trhu.
- Jaké zbrojní zakázky stály v Paříži za pozornost.
- Které české firmy v Paříži nejvíce zaujaly.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny
mezi své oblíbené tituly
na Google zprávách.