Během letošního roku má do Česka vstoupit více než deset nových automobilových značek. A všechny jsou z Číny. Dlouhodobě u nás působí MG, v dubnu přišel největší čínský výrobce elektroaut BYD a nejnovějším přírůstkem je mladá automobilka Xpeng. Ta je v Evropě známá především díky tomu, že spolupracuje na vývoji aut s německým koncernem Volkswagen. Ten v automobilce drží i pětiprocentní minoritní podíl.

Automobilka vznikla v roce 2014, vyrábí pouze elektroauta a globálně jich prodává přes 30 tisíc měsíčně. Každé deváté sice udá na domácím trhu v Číně, to chce ale brzy změnit. Do deseti let má být poměr mezi Čínou a zbytkem světa vyrovnaný. Do Česka bude auta Xpengu dovážet firma Hedin Automotive, která prodává především vozy Mercedes, Kia nebo BMW.

Pro zajímavost, v Číně přezdívají Xpengu lovec Tesly. Brian Gu, místopředseda představenstva Xpengu, v rozhovoru s HN popisuje, jak se chce automobilka stát globální značkou, jakou je právě americká Tesla nebo Volkswagen, ale také to, v čem se od nich německý koncern učí.

Zbývá vám ještě 80 % článku

Co se dočtete dál

  • Čeho chce Xpeng v Evropě dosáhnout.
  • Čím se odlišuje.
  • V čem je oproti tradičním automobilkám napřed.
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Všechny články v audioverzi + playlist
Máte již předplatné?
Přihlásit se

Chcete vědět, co se děje v české a světové ekonomice? Co si o aktuálních trendech myslí lidé z byznysu, majitelé firem a jejich šéfové? Každý týden v pátek vám naši top autoři přinášejí výběr toho nejlepšího a pohled z byznysové strany. Odebírejte Byznys newsletter.