Jsou školy, které vnímají umělou inteligenci jako hrozbu pro kvalitu výuky. Bojí se, že studenti budou opisovat, přestanou přemýšlet a ztratí motivaci učit se, když jim odpovědi poskytne nástroj jako ChatGPT. Snaží se tedy AI spíše vytěsnit. Naopak na Smíchovské střední průmyslové škole a gymnáziu ji přijímají jako běžný nástroj, stejně jako kalkulačku nebo textový editor.

Ředitel školy Radko Sáblík v rozhovoru vysvětluje, jak umělou inteligenci využívají ve výuce. Popisuje, jak obohacuje vzdělávání a podporuje kreativitu studentů. Hovoří také o změně role učitelů, kteří se místo pouhého předávání vědomostí stávají mentory a vedou studenty k samostatnému učení. Varuje však před riziky nesprávného využívání AI a zdůrazňuje propojení teorie s praxí.

Zbývá vám ještě 90 % článku

Co se dočtete dál

  • Jak školy vycházejí vstříc umělé inteligenci a jaké projekty studenti realizují s umělou inteligencí.
  • Co čeká učitele a jak se promění jejich role při vzdělávání, jak se pod vlivem AI mění výukové metody.
  • Čím pomáhá umělá inteligence motivovat studenty.
  • Jaké dovednosti by učitelé měli mít.
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Všechny články v audioverzi + playlist
Máte již předplatné?
Přihlásit se

Více informací ze světa ekonomiky, investic, technologií, práva či lifestylu si přečtěte v aktuálním vydání týdeníku Ekonom.