Mattoni 1873 za poslední dekádu prošla zásadní proměnou. Z tradičního výrobce minerálních vod se stal ambiciózní regionální hráč, pod jehož křídla patří desítky značek a řada výrobních závodů. Působí také jako výhradní výrobce a distributor nápojů PepsiCo v několika zemích střední Evropy. Majitel firmy Alessandro Pasquale nyní cítí, že po střední Evropě a Balkánu nastal čas dobýt i velké evropské země.

„V Evropě i u nás bude konsolidace pokračovat. My jsme se jí chopili aktivně, protože je lepší být tím, kdo konsoliduje, než tím, kdo je pohlcen. V Česku je prostor pro expanzi omezený, ale v širším regionu sledujeme další možnosti,“ říká italský byznysmen v rozhovoru pro Ekonom. Mluví také o budoucnosti zálohového systému v Česku, trendech v obalových materiálech, dani z cukru i o tom, proč je přesvědčen, že přes všechny problémy má Česko výjimečně zdravé podnikatelské prostředí a obrovský potenciál. I když jedno riziko do budoucna vidí.

Zbývá vám ještě 90 % článku

Co se dočtete dál

  • Co plánuje výrobce nealkoholických nápojů Mattoni 1873.
  • Na které trhy by chtěla skupina vstoupit.
  • Proč i po aktuálním fiasku při schvalování zákona dává zálohování petek a plechovek smysl.
  • Jak majitel Mattoni 1873 vnímá podnikatelské prostředí v Česku.
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Všechny články v audioverzi + playlist
Máte již předplatné?
Přihlásit se

Více informací ze světa ekonomiky, investic, technologií, práva či lifestylu si přečtěte v aktuálním vydání týdeníku Ekonom.