Bylo ráno 27. března 1995, když na milánské ulici Via Palestro zaznělo několik výstřelů. Muž, který padl mrtev k zemi, se jmenoval Maurizio Gucci. Jeho smrt, kterou si u nájemného vraha objednala jeho exmanželka Patrizia Reggianiová, byla vyústěním jedné z nepovedených mezigeneračních výměn v čele rodinné firmy. Příběh rodiny Gucciových se dnes na ekonomických školách dává za příklad, jak můžou špatná komunikace a vnitřní boje o moc vést k tomu, že rodinný klan nakonec svůj podnik opustí a přenechá jej zahraničním zájemcům. Tento příklad je svým násilným koncem přirozeně výjimečný. Nepovedená mezigenerační obměna v čele firmy zpravidla nekončí nájemnou vraždou. Rozhádané rodiny, zaniklé podniky a prošustrovaný majetek jsou ale poměrně častým doprovodným obrazem tohoto procesu.

Zbývá vám ještě 90 % článku

Co se dočtete dál

  • Jaká jsou úskalí mezigeneračního předávání firem.
  • Jaký vliv má špatná komunikace na budoucnost firem.
  • Jak včas rozpoznat neúspěch v nástupnictví.
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Všechny články v audioverzi + playlist
Máte již předplatné?
Přihlásit se

Více informací ze světa ekonomiky, investic, technologií, práva či lifestylu si přečtěte v aktuálním vydání týdeníku Ekonom.

Chcete vědět, co se děje v české a světové ekonomice? Co si o aktuálních trendech myslí lidé z byznysu, majitelé firem a jejich šéfové? Každý týden v pátek vám naši top autoři přinášejí výběr toho nejlepšího a pohled z byznysové strany. Odebírejte Byznys newsletter.