Aby sociální sítě, které se stále častěji stávají předvolebním bojištěm, nenarušily integritu hlasovacího procesu, mají jejich provozovatelé povinnost tomu bránit. Jsou mimo jiné zakotveny v Aktu o digitálních službách Evropské unie. O tom, jak se plní a jaká úskalí přináší politická kampaň v digitálním věku, hovoří v rozhovoru pro týdeník Ekonom Łukasz Gabler, manažer pro veřejnou politiku a vztahy s vládou pro střední a východní Evropu ve společnosti TikTok.

Kolik potenciálních voličů mohou politici skrze TikTok oslovit? A kdo jsou?

V současné době máme v České republice 2,4 milionu uživatelů. Jde o poměrně velký nárůst, ještě před půl rokem to bylo 2,1 milionu. Snažíme se vysvětlovat, že naše platforma není jen pro mladé lidi. Jsme na trhu již šest let a populace uživatelů stárne. Většinu komunity tvoří generace Z a mileniálové.

Zbývá vám ještě 90 % článku

Co se dočtete dál

  • Proč zvýšená aktivita na sítích těsně před volbami nefunguje.
  • Co rozhoduje o tom, zda vám TikTok odstraní video.
  • Jak lze ovlivnit volby s armádou falešných profilů.
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Všechny články v audioverzi + playlist
Máte již předplatné?
Přihlásit se

Více informací ze světa ekonomiky, investic, technologií, práva či lifestylu si přečtěte v aktuálním vydání týdeníku Ekonom.