Správa železnic chce ještě víc zatlačit na nákladní dopravce. Podle zjištění HN se hlavní změny týkají nového vydání Prohlášení o dráze – tedy v podstatě základní sady pravidel pro vlaky. Mělo by platit od 1. ledna 2026.

V první řadě chce Správa železnic zvednout poplatky za takzvanou neprojetou kapacitu – tedy v podstatě za to, že v jízdním řádu je napsaný vlak, který nakonec nejel. Poplatek je tak citelný, že může dál poškodit a omezit nákladní dopravu. Ta teď čelí v celé Evropě nebývalé krizi.

Přidělená kapacita přitom zpravidla dopravcům nezaručuje nic – jedou až tehdy, kdy to nepřekáží osobní dopravě.

Zbývá vám ještě 90 % článku

Co se dočtete dál

  • Jak velké náklady to budou pro dopravce.
  • A může se to ještě změnit?
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Všechny články v audioverzi + playlist
Máte již předplatné?
Přihlásit se

Chcete vědět, co se děje v české a světové ekonomice? Co si o aktuálních trendech myslí lidé z byznysu, majitelé firem a jejich šéfové? Každý týden v pátek vám naši top autoři přinášejí výběr toho nejlepšího a pohled z byznysové strany. Odebírejte Byznys newsletter.