Byl to jeden z překvapivějších momentů povolebních vyjednávání: v pondělí odpoledne se u Andreje Babiše objevil šéf Ředitelství silnic a dálnic Radek Mátl. A už za pár hodin mluvil vítěz voleb o velkém problému s financováním dopravních staveb.

V kostce: Státní fond dopravní infrastruktury (SFDI) má podle vládního návrhu příští rok hospodařit se 145 miliardami korun, letos to je 160 miliard. Babiš po jednání s Mátlem přišel s třaskavými výroky o rozkladu dopravních staveb a výčtem těch, které podle něj už měly začít a nezačaly. Dosavadní ministr dopravy Martin Kupka (ODS) reagoval argumentem, že se žádná stavba nezastavila. Mezi oběma výroky je ale zjevně určitý prostor. Mátl v pondělí večer HN vysvětlil, jaká je reálná situace.

Zbývá vám ještě 80 % článku

Co se dočtete dál

  • Kterým stavbám hrozí zastavení.
  • Proč může být Babišův argument i účelový.
  • A kolik času je na řešení státního rozpočtu, aby to stavebnictví nepoznamenalo.
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Všechny články v audioverzi + playlist
Máte již předplatné?
Přihlásit se

Chcete vědět, co se děje v české a světové ekonomice? Co si o aktuálních trendech myslí lidé z byznysu, majitelé firem a jejich šéfové? Každý týden v pátek vám naši top autoři přinášejí výběr toho nejlepšího a pohled z byznysové strany. Odebírejte Byznys newsletter.