Do tradiční jihomoravské truhlářské firmy Dřevodílo přišel Michal Navrátil před deseti lety. Nejdřív jen jako poradce, který ji měl dostat z ekonomických problémů. Nakonec se mu v nábytkářské branži zalíbilo, stal se ředitelem a klíčovým investorem. Původně přitom působil v úplně jiném oboru – vlastnil technologickou firmu zabývající se e‑commerce. Zkušenosti z IT se mu hodily. Jak sám v rozhovoru několikrát zdůrazňuje, postavit byznys Dřevodíla na nohy se podařilo především díky digitalizaci firmy.

Jak těžké je pro českou firmu obstát na nábytkářském trhu v konkurenci zahraničních firem? Podle statistik u nás kolem 70 procent prodeje nábytku tvoří import.

Ano, trh v Česku tvoří z podstatné části řetězce s velkými obraty. Vozí sem levný nábytek, který toho moc nevydrží. My jsme v jiném segmentu. Prosazujeme se unikátními výrobky. Abychom obstáli, musíme se držet řemesla a prodávat nábytek s přidanou hodnotou. Velkým hráčům nemůžeme konkurovat.

Zbývá vám ještě 90 % článku

Co se dočtete dál

  • Jak vypadá digitalizace nábytkářské firmy.
  • Pro část zakázek přenechává Dřevodílo menším firmám v regionu.
  • Jak se daří lákat děti na obor digitální truhlář.
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Všechny články v audioverzi + playlist
Máte již předplatné?
Přihlásit se

Více informací ze světa ekonomiky, investic, technologií, práva či lifestylu si přečtěte v aktuálním vydání týdeníku Ekonom.