Na první pohled působí spíš jako umělecký artefakt než jako lahev alkoholu. Podstavcem je stylizovaná závodní formule doutníkového tvaru z roku 1959, v ikonické tyrkysové barvě, která je neodmyslitelně spojená se značkou Aston Martin.

Z těla „vozu“ se vzhůru zvedají pásky z jasanové dýhy a mědi, jako by je formoval proudící vítr nad závodním okruhem. Měď zde není dekorací, pochází přímo z varných kotlů palírny Glenfiddich. A na „kapotě“ téhle designové formule stojí středobod celé kompozice: jedna z nejvzácnějších lahví whisky Glenfiddich z roku 1959. Sedm existujících kusů míří na čtyři kontinenty. A jediný v Evropské unii končí v Česku.

Zbývá vám ještě 90 % článku

Co se dočtete dál

  • Jak obtížná byla jednání o získání lahve.
  • Na kolik by vyšel jeden panák takové whisky.
  • Jaké investiční destiláty jsou nejoblíbenější.
  • Jak s touto whisky souvisí známý sklářský mistr Rony Plesl.
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Všechny články v audioverzi + playlist
Máte již předplatné?
Přihlásit se

Více informací ze světa ekonomiky, investic, technologií, práva či lifestylu si přečtěte v aktuálním vydání týdeníku Ekonom.