Prodej nových osobních aut s hybridním pohonem v Česku za 11 měsíců meziročně vzrostl o 30,4 procenta na 61 227 aut. Hybridy tak tvořily 27 procent trhu. Poptávka po elektromobilech se zvýšila o 26,4 procenta na 12 587 prodaných aut. Vyplývá to z údajů Svazu dovozců automobilů.

Nejprodávanější hybridní značkou je nadále Toyota s 12 330 vozy, na druhém místě je Škoda Auto, která prodala 8133 vozů s kombinovaným pohonem a třetí je Mercedes-Benz se 4535 vozidly. Následuje BMW.

Nejprodávanější značkou elektromobilů je po nástupu modelu Elroq domácí Škoda se 4857 vozy, druhá je Tesla s prodejem 1725 aut a třetí Volkswagen s odbytem 765 elektromobilů. Následují Hyundai a Ford.

„Přestože primární trh elektromobilů rostl o 26 procent, zaznamenala Tesla jako loňský lídr propad registrací o 49 procent. Vysvětlením je jednak loňská podpora formou dotačního titulu, ale také letos výrazně silnější konkurence tradičních výrobců, zejména domácí značky Škoda,“ uvedl ředitel Centra dopravního výzkumu Jindřich Frič.

Prodej nových osobních aut za 11 měsíců v Česku vzrostl o 6,24 procenta na 227 052 vozů. V listopadu se zvýšil o 3,3 procenta na 21 317 prodaných aut.

Chcete vědět, co se děje v české a světové ekonomice? Co si o aktuálních trendech myslí lidé z byznysu, majitelé firem a jejich šéfové? Každý týden v pátek vám naši top autoři přinášejí výběr toho nejlepšího a pohled z byznysové strany. Odebírejte Byznys newsletter.

Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.

  • Veškerý obsah HN.cz
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Ukládejte si články na později
  • Všechny články v audioverzi + playlist