Pražský dopravní podnik ve středu podepsal smlouvu na stavbu první části trasy metra D z Pankráce na Olbrachtovu. Postaví ho mezinárodní sdružení firem Subterra, Hochtief, Strabag a Ed. Züblin AG. Náklady na stavbu této části přesáhnou 13 miliard korun, celá trasa má pak stát 52 miliard. Jak se celý projekt vyvíjel a čím se bude nová linka proti těm stávajícím lišit? Novou trasu popisuje  David Krása, předseda představenstva společnosti Metroprojekt, jež se na akci podílí jako projektant.

HN: Jak se vyvíjel projekt metra D?

Přestože záměr postavit metro D sahá do prvních dopravně-urbanistických úvah o síti metra ze 70. a 80. let minulého století a v 90. letech bylo zafixováno do pražského územním plánu, prakticky se začalo projektovat až v roce 2010. Tehdy se nám podařilo uspět v soutěži na projekt pro územní rozhodnutí a stavební povolení. Rozpracovali jsme celý úsek z centra města z Náměstí Míru až po jižní okraj metropole v Písnici. Vznikla dokumentace a bylo vydáno územní rozhodnutí. V letech 2012 až 2016 ale neměl projekt silnou politickou podporu vedení Prahy a příprava se kvůli tomu zpomalila.

Článek již není odemčený!

Váš známý vám umožnil přečíst si článek zdarma, ale uplynula doba, po kterou je článek odemčený.

Pro neomezený přístup ke všem článkům na našem webu si můžete zakoupit předplatné za 40 Kč.

Zbývá vám ještě 80 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Všechny články v audioverzi + playlist
Máte již předplatné?
Přihlásit se
 | Předplatné HN+ je zcela bez reklam.
 | Předplatné HN+ je zcela bez reklam.