Vánoční nákupy už se dávno neodehrávají pouze v přezdobených a přeplněných nákupních centrech, ale stále více lidí nakupuje on-line. Přeneste sváteční atmosféru i na vaše stránky a profily na sociálních sítích. Není nic jednoduššího, než dát vašemu firemnímu Facebooku vánoční kabát. Úvodní fotka by měla primárně vyjadřovat hodnoty vaší značky, ale neuškodí, když ji dáte lehký vánoční nádech.
Pokud využíváte ke své propagaci více sociálních sítích, tak je dobré mít úvodní fotky a celkový vánoční design jednotný. Zákazník si tak lépe zapamatuje vaši značku. Zkuste se třeba zaměřit na produkt, který chcete promovat nebo představit právě o Vánocích. Zaujmout můžete i slevou nebo jinou prodejní akcí, ale třeba i jen tím, že budete na sociálních sítích sdílet vánoční náladu z vašeho pracoviště.
Sociální sítě mají za cíl být sociální a spojovat. Takže využijte vánočního shonu a dejte lidem také trochu ze svých hodnot a tradic. Oni se pak zaměří i na vaši značku.
Začněte třeba tím, že se budete ptát, co vlastně lidé mají na Vánoce rádi. Dejte jim otázky typu: "Preferujete spíše kaši nebo salát?" Můžete sdílet recepty na vánoční pochutiny, o to víc pokud je váš obor podnikání aspoň trochu spjatý s vařením nebo jídlem. Jděte do příspěvků o jídle! Lidé jídlo milují a ocení zajímavé tipy, třeba na autentický recept na cukroví vaší babičky.
Splněná přání
Všichni milujeme překvapení a splněná přání. Nejlepší cestou jak potěšit zákazníky je soutěž nebo giveaway (darování dárku). Tyto formy interakce mají největší procento zaujetí, protože se zákazníci pro takovéto akce rádi vrací po celý rok.
Mechanismus musí být jednoduchý, pravidla jasná a vy s nimi musíte neustále komunikovat. Připravte si více designů, aby váš obsah byl stále nový. Aktualizujte informace o počtu zúčastněných, co se změnilo, kolik dnů do konce akce ještě zbývá. A to nejdůležitější. Vyhlaste vítěze! Tato interakce je zásadní. Když ukážete video nebo foto s vítězem a on ho bude sdílet, soutěž nabere na autenticitě a zákazníci ji budou chtít znovu hrát.
Kouzlo darování
Vánoční svátky jsou dobou, kdy si připomínáme, že bychom měli pomáhat druhým. Sdílejte tuto myšlenku i s vašimi zákazníky a konkrétně jim ukažte, kam nebo komu jejich dary půjdou.
Vánoční nadílka
Češi milují slevy, které mohou být pro podnikatele dobrým služebníkem, ale také ho lehce mohou zruinovat. Všeho proto s mírou, nicméně platí, že slevy a prodejní akce na sociálních sítích fungují. Sám Facebook akce a slevy doporučuje do začátku využít.
Mysleli jste si, že o Vánocích bude mít Facebook volno? NE!!! Právě v tu dobu máte největší šanci zaujmout a rozveselit. Lidé budou právě o vánocích čekat na přání od rodiny a přátel, ale přání od oblíbeného krámku na rohu ulice, kde si pravidelně kupují kávu, už méně. Přání bude fungovat velice dobře na lokální úrovni trhu, kde jsou vztahy se zákazníky bližší. Velké korporátní firmy přejí automaticky, některé to dokonce dělají i velice dobře a vtipně. Ovšem pokud jste středně velký podnik nebo živnostník, zákazník bude z přání mile překvapený a bude si to pamatovat. A co víc? Poví to dál!
Co z toho?
Jsme na konci a před vámi je dlouhá cesta v krátkém čase. Paradox, že? A kde je heslo: Rozplakat, rozesmát a prodat? V tuto chvíli vám nedáme recept na virální kampaň. Žádný ani není. Jsou ingredience, které k vám k tomu mohou pomoc. A tou hlavní jsou emoce. Sdílejte životní příběh nebo příběh ze života, ukažte klientům lidskost a nastavte atmosféru pochopení jejich problému.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.