Ivana Šachová

 

Vystudovala Vysokou školu ekonomickou v Praze a poté pracovala ve společnosti Centrotex. V roce 1991 nastoupila jako referentka zahraničního obchodu do firmy SILEX, kterou založil mimo jiné její manžel Petr Šach. Po jeho náhlé smrti v roce 2004 se stala jednatelkou této firmy.

V roce 2010  v soutěži Ocenění českých podnikatelek se umístila na 1. místě v kategorii velká společnost.  V roce 2011 byla finalistkou soutěže Manažer roku. Ve volném čase ráda cestuje, příležitostně v zimě i v létě sportuje,  na chalupě tráví čas prací na zahradě, s přáteli ráda navštěvuje kulturní akce.

Polštáře, přikrývky, povlečení a textilní vybavení. Zboží, které si Češi kupují jednou za pět až deset let. To není moc často a obstát v takovém oboru není zrovna jednoduché, přesto společnosti Silex se to se značkou SCAN quilt povedlo.

Jednatelka firmy Ivana Šachová a její zaměstnanci ale museli před tím projít několika nejen čistě podnikatelskými překážkami.

Snad největší ranou byla náhlá ztráta původního jednatele a především manžela. Jak se celá firma vyrovnala s nečekanou událostí a změnami po ní? Na co by si měla dát firma v podobné situaci pozor a co očekávat? Jaké plány má podnik do budoucna?

Objevení díry na trhu

Firma Silex vznikla v roce 1990, kdy ji založil právě Petr Šach společně se svým kolegou Svatoplukem Štěpánkem. Zpočátku byl podnik zaměřený výhradně na vývoz tkanin, Ivana Šachová působila ve firmě jako referentka zahraničního obchodu.

"Měla jsem na starost zpracování zakázek, takže jsem znala obě strany – jak nákup a jednání s tuzemskými výrobci, tak prodej a jednání se zahraničními odběrateli. To byl vlastně vůbec nejlepší začátek nejen pro získání zkušeností v textilním oboru, ale osobně jsem poznala i všechny obchodní partnery. Pořád se ukazuje, že vše je postaveno na důvěře a osobních kontaktech," říká Šachová.

Zanedlouho po začátcích fungování firmy se ale s ohledem na celkovou situaci ukázalo, že pouze obchodování s tkaninami by mohlo být pro další budoucnost firmy trochu riskantní. "Manžel proto přišel s myšlenkou začít vyrábět přikrývky pro alergiky, které na tuzemském trhu nebyly. Bylo to něco, po čem tady byl hlad a navíc s tím měl zkušenosti ze Skandinávie, jelikož jsme tamním výrobcům dováželi tkaniny pro jejich výrobu," vysvětluje Šachová.

Článek pro předplatitele
Ještě na vás čeká 70 % článku. Pokračovat ve čtení můžete jako náš předplatitel.

Vedle přístupu k veškerému on-line obsahu HN můžete mít:

  • Mobilní aplikaci HN
  • Web bez reklam
  • Odemykání obsahu pro přátele
  • On-line archiv od roku 1995
  • a mnoho dalšího...

Máte již předplatné? Přihlaste se.

Přihlásit se

Zajímá vás jen tento článek? Dočtěte si ho za 19 Kč.

Nákup jednoho článku

Vyberte si způsob platby

Platba kartou
 Rychlá online platba

Zpracování osobních údajů a obchodní sdělení

Pokračováním v nákupu beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s.

Nepřeji si dostávat obchodní sdělení týkající se objednaných či obdobných produktů společnosti Economia, a.s. »

Zaškrtnutím políčka přijdete o možnost získávat informace, které přímo souvisí s vámi objednaným produktem. Mezi tyto informace může patřit například: odkaz na stažení mobilní aplikace, aktivační kód pro přístup k audioverzi vybraného obsahu, informace o produktových novinkách a změnách, možnost vyjádřit se ke kvalitě našich produktů a další praktické informace a zajímavé nabídky.

KOUPIT ČLÁNEK
Čekejte Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Pozor Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.

Zadejte e-mailovou adresu

Na e-mailovou adresu vám pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste si článek mohli po přihlášení kdykoliv přečíst.

Zdá se, že už se známe

Pod vámi uvedenou e-mailovou adresou již evidujeme uživatelský účet. Přihlaste se.

Jste přihlášen jako

Na e-mailovou adresu vám pošleme potvrzení o platbě.