Agenturní zaměstnanci jsou často rezervou, která firmě pomůže snížit relativně rychle a levně pracovní síly v době propadu výroby nebo jí pomůže, když nastane boom.

Principem agenturního zaměstnávání je postup, kdy pracovník uzavře pracovní smlouvu nebo dohodu o pracovní činnosti s agenturou práce, která se zaváže umístit ho dočasně k práci u jiného zaměstnavatele (firmy). Ten si tedy na základě dohody s agenturou práce "pronajímá" zaměstnance, aniž by s ním sám uzavřel pracovní poměr.

Na jedné straně tak zaměstnavatel získá řadu výhod (neplatí odvody pojistného a daně, odpadá administrativa, nevznikají náklady na hledání a výběr pracovníků, zaměstnance s potřebnými zkušenostmi lze získat rychle), na druhé straně jsou však relativně vyšší výdaje, když marže agentur se pohybují kolem 10 - 15% ceny na jednoho pracovníka.

Agentura pro zaměstnavatele organizuje komplexní službu:

  • hromadný nábor v regionech včetně transportu pracovníků svozovými autobusy
  • pomoc při přestěhování a shánění ubytování.
  • mzdovou a personální agendu
  • u většího počtu pracovníků nastavení elektronického docházkového systému
  • případně dodá firmě koordinátory a personalisty, kteří se starají o to, aby bylo vše v pořádku.
Zbývá vám ještě 80 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se