Databáze kontaktů je cenným vlastnictvím každé firmy, které si opatruje, střeží a spravuje. Získat do ní kontakty zákazníků či potenciálních klientů není vždy jednoduché. V žádném případě by se ale podnik neměl uchylovat k protizákonnému jednání - například nakoupit databázi kontaktů. Jak tedy kontakty získat? Čtěte několik našich tipů.

Sbírejte kontakty na webu  

Kvalitně připravená uvítací kampaň, která se skládá z pop-up okna (vyskakovacího okna) určeného ke sběru kontaktů, a následná série personalizovaných e-mailů vám pomohou přivést až 10 procent návštěvníků z daného serveru.

Pop-up okno by se mělo zobrazovat těm uživatelům, u kterých je skutečně možné předpokládat zájem o vaše produkty (například těm, kteří si již prohlédli tři a více stránek z vašeho webu). Zároveň je však nutné mít na paměti, že by se tato pop-up okna neměla zobrazovat tam, kde by mohla narušovat zákazníkův nákup, třeba v nákupním košíku či při jeho registraci.

Buďte v obraze

Staňte se naším fanouškem na Facebooku a neunikne Vám žádná novinka na portále ProByznys.info

Návazná e-mailová komunikace má potom několik hlavních cílů: ověřit platnost získané adresy, jedná se tedy o takzvaný double opt-in, v rámci něhož musí uživatel proklikem v e-mailu potvrdit, že adresu do formuláře skutečně zadal. Následná e-mailová komunikace v rámci uvítací kampaně potom může uživatele prostřednictvím různých pobídek směrovat k jeho prvnímu nákupu.

Sbírejte kontakty offline

Tedy především od zákazníků, kteří se zastavili u vás v prodejně, případně v kanceláři a projevili zájem o vaše produkty či služby. Zkuste je požádat o jejich e-mail. V případě, že vám ho poskytnou, mají skutečně zájem dostávat e-mailová sdělení.

Nezapomínejte však tyto zákazníky také informovat o tom, co a jak často budou v e-mailových sděleních dostávat. Zároveň je také vhodné zákazníky upozornit na to, za jakým účelem vám vlastně svůj e-mail poskytli - a to ideálně hned v místě, kam svůj e-mail uvádějí.

Využívejte stávající kontakty

Zákazníky, kteří jsou s vámi v obchodním vztahu, tedy takové, kteří od vás v minulosti již nakoupili, máte dle současného práva možnost oslovovat automaticky. Pozor však na časový horizont. Lidé rychle zapomínají a ti, kteří u vás nakoupili naposledy před rokem a více, mohou vaše sdělení považovat za nevyžádaná.

Proto je lepší začínat právě s tou částí databáze, která je maximálně šest měsíců stará a u které si můžete dovolit standardní formát e-mailingové kampaně. U kontaktů starších než šest měsíců doporučuji spíše pomalý start s poděkováním za věrnost a dobře zvoleným dárkem - tím může být například sleva na vašem eshopu, poukázka na zboží či doprava zdarma.

Zbývá vám ještě 0 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se