Japoncům prodávají roboty na broušení skla, pro Chanel vyrábějí lahvičky na parfémy, automobilkám zase optické prvky. A architekti z celého světa u nich objednávají luxusní designová světla. V dubnu loňského roku se jim ale téměř ze dne na den propadly tržby o polovinu. Covid zastavil výrobu, zavřel obchody a firma musela rychle vymyslet, jak dál. „Výhledy nebyly vůbec růžové, rychle jsme si sestavili nový ekonomický plán, propustili několik zaměstnanců, zjednodušili jsme výrobu i organizaci práce. Nyní jsme flexibilnější a v osvětlení jsme dosáhli minulý měsíc rekordních tržeb,“ říká zakladatel a spolumajitel firmy Bohemia Machine (Bomma) Jiří Trtík.

Na sklářství dopadla opatření proti šíření covidu zvláště tvrdě. Uzavření hranic nepustilo do země turisty, kteří broušené sklo skupují ve velkém, vývoz se v podstatě zastavil. Mnohé podniky se dodnes z dopadů nevzpamatovaly a hlásí obrovské ztráty. Bomma ze Světlé nad Sázavou ale není typickým zástupcem odvětví. Velmi pestrá nabídka, důraz na autorskou tvorbu, tradiční řemeslo a nadstandardní kvalitu jí pomohly krizi překonat.

Zbývá vám ještě 90 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se